Lorenz – Over ons

Het is 1910. De gebroeders Claes starten een schoenmakerij in Heusden-Zolder. Een van hen, Sanderke, neemt enige tijd later de zaak over en begint een schoenwinkeltje, genaamd Bij Sanderke. Misschien een kleine stap voor hem. Maar een grote stap voor de familiegeschiedenis. Want vier generaties later staat de familie nog steeds met beide voeten in het schoenenverhaal.


Meer dan een eeuw kwaliteit en comfort

In 1957 kwamen Jef Claes – zoon van – en Lucienne Truyers aan het roer. Zij doopten de zaak om tot Schoenen Claes en breidden de winkel fors uit. In 1985 namen zijn zoon Erik Claes en Chantal Vanheel de zaak in handen. Zij maakten er Schoenen Lorenz van. Inmiddels stapte ook de vierde generatie, broers Alexander, Brecht en Frederik, in de zaak die inmiddels uit een afdeling Lorenz Men, Lorenz Women en Lorenz Kids bestaat.

Meer dan schoenen

Vanzelfsprekend legt elke generatie een eigen accent en speelt de tijdsgeest een rol. De trends worden gevolgd. Zowel in aanbod als werkwijze. De zaak wordt meermaals aanzienlijk uitgebreid. Zowel qua collectie als winkelruimte. Maar elke nieuwe stap wordt sowieso met respect voor traditie en kwaliteit gezet.

En de rode draad doorheen die vele tientallen jaren Lorenz? Beleving. Dagelijks klanten warm ontvangen, met een koffietje een aangename plek om te zitten en passen. Maar ook klanten echt in de watten leggen, tijdens opendeurdagen en andere events. Van een haarstylingbeurt door een echte barbier tot een live dj-set. Van een wijndegustatie tot goodiebags.

Meer dan een familiezaak

Ja, Lorenz is een familiaal gebeuren. Je vindt er dan ook schoenen, accessoires en mode voor elk gezinslid. Maar niet enkel die doelgroep vindt haar ding in de winkel. Ook jonge (en iets oudere) mensen die simpelweg op zoek zijn naar trendy items, hippe sneakers – daarvoor moét je trouwens aan de Sneakerwall zijn -, knappe handtassen en tal van Italiaanse merken, weten Lorenz te vinden. De collectie is trouwens persoonlijk geselecteerd op diverse modebeurzen.

Meer dan een fysieke winkel

Wij, de vierde generatie, groeiden pal in de digitale evolutie op. En we zorgen er dus voor dat Lorenz ook op het web een stempel zet. Het doel? Online en offline winkelen harmonieus naast elkaar laten bestaan. Elkaar doen aanvullen zelfs.

Een bezoek aan de winkel blijft natuurlijk een meerwaarde. Je kan de verschillende stuks voelen, ruiken, passen. En dat in een aangename sfeer, begeleid door modebewuste experts. Om die beleving picobello te houden, zetten wij ons dus eveneens 100 % in. Maar ook via de webshop bestel je intussen in enkele klikken je favoriete fashionitems. Jij kiest gewoon wanneer welke vorm van shoppen jou het best uitkomt. Een aanbod op maat dus!

Wat brengt de toekomst?

Lorenz blijft evolueren en groeien, steunend op een stevige basis. We houden de trends voortdurend in het oog. We kijken wat we nog meer kunnen bieden. En zoeken steevast de beste prijs-kwaliteit voor je uit. We bereiden ons stilaan ook voor op het pensioen van onze ouders, de derde generatie. En we hopen dat onze kinderen als vijfde generatie met evenveel interesse in de fashionwereld, respect voor onze geschiedenis en goesting om te ondernemen de zaak later overnemen.

Wij zijn alvast ontzettend gemotiveerd om jou, onze klant, nog vele jaren comfortabele en stijlvolle momenten te bezorgen dankzij onze inzet en topcollectie. En wie weet, viert Lorenz ooit nog wel zijn 200-jarig bestaan. Een nobel doel, toch?

Hopelijk tot snel!


Erik, Chantal, Brecht en Frederik

Stuur ons een bericht